Next Topic.....

masih belum ada idea :-)

13.10.08

teman "evolet"!! dah pupus ke??

Hidup ini terlalu singkat. Tidak tahu bila kita akan pergi mengadap Tuhan yang satu. Dalam hidup ini, pelbagai perkara kita lakukan dan lalui. Ada antaranya yang manis, dan bisa buat kita tersenyum lagi saat mengingatinya. Yang pahit, sebolehnya kita hindar dan tidak mahu mengingati terus akannya.

Kita ini dijadikan kompleks. Punya perasaan, nafsu, dan pelbagai yang bercampur aduk. Kerap kita tewas dengan mainan perasaan kita sendiri, dan sekerap itu juga kita terperangkap, malah terus hanyut, kadangkala tanpa kita sendiri menyedarinya.

Kawan aku pernah cakap "dalam hidup ini, kalau tak punya harta yang banyak pun aku tak kisah....janji aku ada ramai teman yang memahami aku dan tidak menikam aku dari belakang". Hakikatnya, susah nk cari teman yang betul2 memahami dan setia dengan persahabatan. Boleh di bilang dengan jari. Selalu, seorang kita kita anggap teman selalu memburukkan kita di belakang. Inilah teman "segera"......

So, dalam hidup yang singkat ni, janganla kita asyik dok bergaduh, bermasam muka dan selalu sangat memburukkan teman kita (kat depan baik gile). Kadang-kadang kita senang terikut dengan cerita2 buruk dari orang lain pasal teman kita dan setiap kali itu juga kita menterjemahkannya dalam bentuk tindakan. Kita mungkin tidak perasan, tapi mungkin kita tidak sedar yang orang sekeliling kita memerhati. Andaian yang salah merenggangkan persahabatan kita. 

Entah la. Susah sangat nak cari teman yang "evolet" zaman sekarang ni. Yang ramai cuma teman "plastik" huhuhu.......

No comments: